Persbericht scootmobieltocht 2011

SGB Stichting Gehandicaptenbelangen Baarn

Postbus 394, 3740 AJ Baarn, tel. 035 – 541 6724 (Hr. S.Verkade, voorzitter)

Persbericht

Jaarlijkse Scootmobiel tocht Stichting Gehandicaptenbelangen Baarn (SGB) in juni.

Dit jaar door de polder naar Eemdijk.

De Stichting Gehandicaptenbelangen Baarn (SGB) organiseert ook dit jaar weer een leuke scootmobieltocht voor onze inwoners die gebonden zijn aan de scootmobiel om zich te verplaatsen.

Op woensdag 1 juni gaan we met goede moed en volle accu’s voor de 10e keer er weer op uit met de Scootmobiel.

Elk jaar proberen we net even een ander deel van onze prachtige Baarnse omgeving te bekijken. Ook dit jaar zijn we weer verzekerd van de prettige samenwerking en hulp van goede verkeersregelaars, begeleiders van de SGB en het Rode Kruis.

Om 9.00 uur verzamelen we op deparkeerplaatsvoor de Leuning, dus niet in de Leuning. Nadat de deelnemers welkom zijn geheten, volgt een korte uitleg over de route en de veiligheid. Als iedereen er klaar voor is, vertrekken we richting Eemdijk. Dus vanuit Baarn na de Eembrug linksaf. We volgen de weg tot op de hoogte van het pontje, waar we na ongeveer een uur bij het daar gelegen Eetcafé “Ootje Eppie” stoppen voor een kop koffie met toebehoren.

We vervolgen de tocht via een oversteek met het bekende pontje om aan de overkant het fietspad langs de Eem te nemen richting het sluisje bij de haven van Eemnes.

Hierna zullen we de tocht afmaken en proberen we rond 12.30uur weer terug te zijn bij het beginpunt, de Leuning. Hier worden de deelnemers nogmaals voorzien van een kopje koffie.

Mocht het mooie weer ons in de steek laten, dan wordt de tocht verschoven naar 8 juni. De deelnemers worden daarvan telefonisch op de hoogte gebracht door de SGB.

Degene, die ook dit jaar van de partij willen zijn, kunnen zich aanmelden bij de SGB, telefoonnummer 5423625 (Mw. Petra Verwoerd), of bij Mw. Trees Gomes 5411613 en dhr. Jan Maree 5411745. Spreek Uw naam, adres en telefoonnummer in, zodat wij U kunnen bereiken wanneer er iets verandert. Onze dank gaat uit naar Trees en Jan, die de tocht hebben voorbereid.

Het maximale aantal deelnemers is 25, dit i.v.m. de verkeersveiligheid. Dus meldt u z.s.m. aan! Mocht U meegaan, denk er dan aan om uw accu’s op te laden en dat uw banden hard zijn. De lengte van deze scootmobiel tocht zal ongeveer 16 km zijn. Wij hopen dat het ook dit jaar een groot succes zal zijn!

Inschrijven tot uiterlijk 31 mei. Gewoon doen!!!